reklama

Reklama ktorá obťažuje

V dnešnom článku budem venovať pozornosť reklame. Skúsim popísať ako na mňa účinkuje a čo si o nej myslím.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Rozmýšľam či chcem písať aj o reklame televíznej, keďže televízor doma nemám. Napíšem aspoň jeden postreh, jednu vec ktorú som si všimol, keď som nedávno mal možnosť pozerať televíziu v jednom podniku. Dávali tam nejakú reality show a potom veľmi dlhý reklamný blok. No a všimol som si že tie reklamy sú také isté ako boli pred dvadsiatimi rokmi. Reklamy sa nemenia, sú stále rovnaké. To je jedna z vlastností reklamy.

Myslím si že to platí nielen pre reklamu televíznu, ale aj pre tú internetovú. S tou sa našťastie až tak často nestretávam, keďže normálne mám zapnutý adblocker. Takže keď niečo otvorím, väčšinou tam nič navyše nevidím, žiadne reklamy ma neobťažujú. Všetko je v poriadku a ja môžem v pokoji čítať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je tu ale jeden problém. V posledných rokoch sa stalo trendom, že najmä na spravodajských portáloch sa začali objavovať okná v ktorých žiadajú o vypnutie blokovania reklamy. Bežne to riešim tak, že keď narazím na takýto web, tak ho okamžite opúšťam a už naň viac nezablúdim. Bohužiaľ k tomuto trendu sa pridalo aj SME. Na SME som si zvykol a uvedomil som si že sa ho nedokážem zriecť. (Možno aj preto lebo na ňom mám blog na ktorý píšem dlhé roky.)

Pokúšal som sa to vyriešiť tak, že som sa to okno snažil pomocou adblockera odstrániť. To sa mi aj podarilo, ale potom som zistil že nemôžem scrollovať. Tak som sa teda vzdal, adblocker stopol a stránku načítal po druhý krát.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Odrazu všetko začalo skákať (to je jedným zo znakov zlého webu - že všetko skáče) ako sa načítavali reklamy. Videl som množstvo textového a farebného balastu ktorý sa tlačil hore dole, naľavo aj napravo a vyrušoval ma. Hľadel som na vyskakujúce reklamy a potom som sa pokúšal sústrediť na text. Nešlo to. Cítil som sa, ako keby som sa chcel učiť v triede plnej detí ktoré na seba vykrikujú, hádžu po sebe pokrkvané papiere a strieľajú flusátkami.

Asi najhoršie sú rôzne animácie, ktoré neuveriteľne rozptyľujú pozornosť. Keď niečo čítam a objaví sa tento typ reklamy, tak ma dráždi až do tej miery, že časť obrazovky na ktorej je, musím zakryť papierom. Ako veľmi nevkusné vnímam aj to, keď je na blogu tesne pod koncom článku nalepená reklama.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Predstavujem si že by mojou prácou bola tvorba webov. Programoval by som nejaký web, vynaložil by som maximálne úsilie aby bol pekný, funkčný, pre návštevníka priateľský a potom by prišiel nejaký "reklamník", všade by napchal reklamu a moju prácu by úplne znehodnotil. Keby sa mi to stalo, cítil by som sa mizerne. 

Nemám nič proti nevtieravej a decentnej reklame. Bohužiaľ, taká je vzácna. Reklama s ktorou sa väčšinou stretávam na mňa pôsobí nevkusne, negatívne, rušivo a skôr u mňa vyvoláva odpor voči veciam ktoré propaguje. 

 

Juraj Paškuliak

Juraj Paškuliak

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  224
  •  | 
  • Páči sa:  356x

Pochádzam z Kláštora pod Znievom. Študoval som na Škole úžitkového výtvarníctva v Kremnici. Živím sa výrobou majstrovských sláčikových hudobných nástrojov. Som autorom štyroch zbierok poviedok, ktoré v priebehu rokov 2010 až 2013 boli vydané v knižnej podobe. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťPolitikaNezaradenéPrózaFotografiePoéziaKultúraSúkromnéSpomienky na matku

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu