reklama

Keď vám upratovačka znehodnocuje firmu

Aby som sa udržoval vo forme, tak som chodil do posilovne. Mal som jednu takú, pár minút od miesta kde bývam.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (38)

Pekná priestranná, všetko v nej bolo viac krát, takže nebolo treba čakať kým iný docvičí. Zvykol som do nej chodiť cez deň, okolo obeda, lebo táto doba mi najviac vyhovovala a vtedy tam bolo najmenej ľudí. Všetko bolo fajn. Až do určitého času.

Čo mi tam začalo vadiť, bola upratovačka s vysavačom. Zvuk vysavača nemám rád od detstva, lebo mi pripomína víkendovú upratovaciu nervozitu, keď sme vo voľných dňoch nechodili nikdy na žiadne kúpalisko, žiadne výlety, ale rodičia len donekonečna upratovali a nútili ma aby som im pomáhal a popri tom mi hovorili, že som lenivé neschopné hlúpe malé decko. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nech som sa akokoľvek snažil, bol obrovský problém sa upratovačke vyhnúť. Prišiel som tam o desiatej predpoludním, bola tam. Inokedy som prišiel o druhej poobede, zase tam bola. Hučiaci vysavač už z diaľky signalizoval jej prítomnosť. Stretával som ju v priemere pri každej druhej návšteve, niekedy aj viac krát po sebe. Bola tam počas bežných dní, víkendov, ba aj počas sviatkov. Chvíľami som mal dojem, že keby som tam prišiel o jednej v noci, tak ju nájdem vysávať.

Všade je enormné množstvo hluku. Kamióny vám nedajú spať. Celé dni šteká pes u susedov. Do bytu sa derie agresívne vysielanie mestského rozhlasu, kde otravujú donekonečna sa opakujúcimi reklamami a oznámeniami. Keby aspoň v tej posilovni bolo relatívne ticho, aby si človek mohol pokojne zacvičiť. Ale nie, nie je.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Upratovačku som pár krát stretol aj v šatni. Pýtala sa ma, či mi tam nevadí. Vadila mi, ale nemal som chuť sa s ňou rozprávať, tak som mlčal. Zvýšeným hlasom opakovala svoju otázku a keď som ani potom neodpovedal, začala šomrať, že s ňou nekomunikujem. 

To mi pripomenulo príhodu zo školy, keď som so spolužiakom sedel na chodbe a prišla k nám upratovačka a začala sa pýtať, čo tam robíme. Ani jeden z nás neodpovedal. Upratovačka asi desať krát zopakovala otázku a keď nedostala žiadnu odpoveď, začala sa nám vyhrážať a potom odišla.

Zaujímavé bolo, že upratovačka v posilovni vysávala koberec aj tam, kde už bol čistý. Proste postavila sa niekde a vysávala nejaké, už povysávané miesto. Potom sa posunula o kus ďalej a začala vysávať ďalšiu, dokonale čistú časť koberca. Raz som to už nevydržal a spýtal som sa jej, prečo to robí. Urazila sa. Išla robiť niečo iné a keď som sa začal zberať na odchod sa vrátila k vysávaniu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Počkal som na vedúceho a sťažoval som sa na ňu. Pýtal som sa ho, či by nemohla mať nejaký pevný časový harmonogram, aby sa jej bolo možné vyhnúť. Vravel že sa to nedá. Vraj ona upratuje ešte aj niekde inde a sem si chodí ako chce, medzi desiatou a štvrtou. Navrhol mi, nech cvičím ráno alebo večer, keď tam nie je. Bohužiaľ to nie je možné, ráno alebo večer nemôžem.

Povedal že ak mi ten hluk vadí, nech si dám na uši slúchadlá. A siahol na pult, kde mal položené niečo čo vyzeralo ako bluetooth slúchadlá za dvadsať euro. Predstavil som si, ako sa mi v ušiach mieša hluk vysavača, cez veľké repráky pustené rádio a hudba z tých zlých slúchadiel. Prišlo mi to úsmevné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hovoril som mu že ona vysáva koberec na ktorom nie sú žiadne smeti. Zatváril sa nechápavo a povedal: Ale veď to je super že to robí. Ja na to: Ale to predsa nie je normálne, vysávanie je namáhavá práca, človek by sa mal šetriť. Takto plytvá silami a zbytočne tu hučí. Vedúci sa stále tváril nechápavo a odvetil že no a čo, jemu je to jedno. Hlavne že je čisto.

Ešte hovoril že s predchádzajúcimi upratovačkami mal problémy. Hádali sa s ľuďmi v šatni, ohovárali ho v meste a podobne. Táto je vraj najlepšia a nedá na ňu dopustiť.

Tak som to vzdal. Dávno som sa naučil, že keď chcem niečo zmeniť, takmer nikdy sa mi to nepodarí.

Skúšal som tam chodiť večer, ale nebolo to ono. Keď mi vypršala permanentka, tak som skončil.

Juraj Paškuliak

Juraj Paškuliak

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  222
  •  | 
  • Páči sa:  349x

Pochádzam z Kláštora pod Znievom. Študoval som na Škole úžitkového výtvarníctva v Kremnici. Živím sa výrobou majstrovských sláčikových hudobných nástrojov. Som autorom štyroch zbierok poviedok, ktoré v priebehu rokov 2010 až 2013 boli vydané v knižnej podobe. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťPolitikaNezaradenéPrózaFotografiePoéziaKultúraSúkromnéSpomienky na matku

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu