reklama

Štvorkolkári a motorkári - nevítaní návštevníci našich lesov

Baví ma jazdenie na horskom bicykli. Tomuto športu sa venujem pravidelne, od skorej jari do neskorej jesene.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)

Robím to preto, lebo mám rád kontakt s prírodou a tiež preto, lebo sa takto udržiavam vo forme. Bohužiaľ, takmer vždy stretávam motorkárov alebo štvorkolkárov, ktorí porušujú predpisy, vyrušujú ostatných návštevníkov lesa, plašia zver a zabíjajú malé zvieratá, ktoré majú tú smolu, že sa im ocitnú v ceste.

Minule som sa rozhodol využiť pekný deň po daždivej sobote. Nasadnem na bicykel a šliapnem do pedálov. Zakrátko som von z mesta. Uháňam po hlavnej ceste, potom odbočím a čoskoro sa ocitnem v lese.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stúpam na bicykli do kopca, užívam si les, čistý vzduch a ten príjemný pocit, keď telo dostáva poriadne zabrať. V tichu lesa sa zrazu ozve rev, ktorého intenzita sa podobá na naloženú Pragu V3S. Rev silnie a zakrátko okolo prehrmí štvorkolka.

Prejde chvíľa. Potom za mnou začne znieť nepríjemný burácavý zvuk. Burácanie silnie. Zanedlho okolo mňa prehrmí motorkár. Prejde chvíľa a v protismere prehučia ešte ďalší dvaja.

Zostáva po nich smrad, zlá nálada a mŕtve zvieratá na ceste. Najmä tých zvierat je mi ľúto. V tejto ročnej dobe, je ich na lesných cestách veľké množstvo. Doslova na každom kroku vidím prejdenú žabu, slepúcha, užovku, alebo niečo podobné. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Akú majú úctu k prírode? A aká je ich kondícia, keď sa po lese musia voziť takýmto spôsobom? Asi mizerná. Načo robia taký hluk? To majú nejaké komplexy? Prečo sú naše zákony také benevolentné? Prečo hlučné motorky a štvorkolky nie sú zakázané? Čo robia policajti? Prečo motorkárov a štvorkolkárov jazdiacich tam kde nesmú, nezastavujú, nepokutujú? 

Juraj Paškuliak

Juraj Paškuliak

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  224
  •  | 
  • Páči sa:  356x

Pochádzam z Kláštora pod Znievom. Študoval som na Škole úžitkového výtvarníctva v Kremnici. Živím sa výrobou majstrovských sláčikových hudobných nástrojov. Som autorom štyroch zbierok poviedok, ktoré v priebehu rokov 2010 až 2013 boli vydané v knižnej podobe. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťPolitikaNezaradenéPrózaFotografiePoéziaKultúraSúkromnéSpomienky na matku

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu