reklama

Byrokracia na pošte

Poštu vnímam ako miesto s nepríjemnou atmosférou. Pokiaľ je to možné, jej návšteve sa snažím vyhýbať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (32)

Minule som si musel prevziať zásielku. Prídem tam a nakuknem dnu. Hala bola plná, ľudia stáli v dlhých radoch. Pôjdem najprv do obchodu, povedal som si. O dvadsať minút sa vrátim. Vidím rovnaký obraz - plná hala a nehybne stojaci ľudia.

Idem domov, naobedujem sa, porobím si nejaké veci. Potom sa opäť vyberiem na poštu, dúfajúc že to bude lepšie. Hala je zase na prasknutie. Poviem si že keď som už tu, tak to vystojím, nech sa deje čokoľvek. 

Vybavenie každého klienta trvá veľmi dlho. Starčekovia vedľa mňa sa rozprávajú, že pred rekonštrukciou bol interiér riešený oveľa lepšie ako teraz. Verím im. Keď na mňa príde rad, predbehne ma nejaká teta a začne štebotať s poštovou úradníčkou. Po mojich protestoch začne byť arogantná a nakoniec odíde.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Do okienka vložím žltý papierik a občiansky preukaz. Úradníčka je neprívetivá. Povie mi že som po list prišiel príliš skoro. Napokon ho nájde. Káže mi na nejaký papier napísať dátum a meno. Potom mi postrčí druhý a káže napísať to isté. Zatiaľ pozrie na ten prvý papierik a povie že tam mám ešte čosi napísať. Ja jej nerozumiem. Myslím si, že chce aby som dopísal krstné meno. Úradníčka na mňa zvyšuje hlas a vraví že tam mám napísať "osobne", akože som si to prevzal osobne. Ja fakt nechápem prečo to tam mám napísať, ale napíšem to, vezmem si list a so zlou náladou odchádzam.

V súvislosti s poštami mám takú úsmevnú spomienku. Neviem či to ešte stále platí, ale pamätám sa ako pred rokmi zaviedli takú zvláštnu novotu, že keď ste platili šeky, tak sa tam bolo treba viac krát podpísať. Prišlo mi to čudné a zbytočné. Aby som to čo možno najviac urýchlil, tak som sa podpisoval vlnkou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď si to úradníčka všimla, tak na mňa vyjavene pozrela a vyjachtala že to nie je podpis. Ja som povedal že je a ona to musela prijať. Lebo keď nemajú žiadny podpisový vzor (ako napríklad v banke) tak keď tam nakreslíte prestrelené srdiečko a poviete že je to váš podpis, tak to je podpis.

Vôbec sa mi to platenie na pošte nepáčilo a preto som sa faktúry naučil platiť v Jednote. Tam je to rýchle a jednoduché. Neviem si to vynachváliť.

Všimol som si tiež, že na poštách predávajú kadejaké veci. Knihy, papiernický sortiment, hračky. Pár krát mi tam ponúkali stieracie žreby. Nerozumiem tomu prečo to robia. Privítal by som keby radšej skvalitnili služby, zjednodušili nezmyselnú byrokraciu a zamerali sa na to, aby tam ľudia nemuseli tak dlho čakať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Juraj Paškuliak

Juraj Paškuliak

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  222
  •  | 
  • Páči sa:  349x

Pochádzam z Kláštora pod Znievom. Študoval som na Škole úžitkového výtvarníctva v Kremnici. Živím sa výrobou majstrovských sláčikových hudobných nástrojov. Som autorom štyroch zbierok poviedok, ktoré v priebehu rokov 2010 až 2013 boli vydané v knižnej podobe. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťPolitikaNezaradenéPrózaFotografiePoéziaKultúraSúkromnéSpomienky na matku

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu