reklama

Liečenie čajom

Mám veľmi rád čaj. Spolu s kávou a minerálkou patrí medzi moje najobľúbenejšie nápoje. Pijem ho každodenne a zásadne bez cukru.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Prvú šálku si pripravím, hneď ako vstanem z postele. Ráno pijem väčšinou zelený alebo čierny čaj. Neskôr počas dňa rôzne bylinkové čaje. Mám rád medovkový, harmančekový, šípkový, rakytníkový, alebo čaj z materinej dúšky.

Čaj mi pomáha po športovom výkone a večer sa vďaka nemu uvoľním pred spaním. Mám ho veľkú spotrebu a každých niekoľko dní, si musím nejaký prikúpiť, lebo keby mi doma došiel, to by bolo zle. Také niečo si neviem predstaviť.

Peknú pesničku o čaji napísala Emilie Autumn, talentovaná americká hudobníčka, okrem iného známa tým, že trpí bipolárnou poruchou osobnosti. To spomínam preto, lebo v kontexte toho je ľahšie pochopiť význam vtipného textu, ktorého hlavným posolstvom je, že čaj je lepší ako drogy. Nemám vedomosť, že by táto skladbička bola súčasťou nejakého jej albumu. Pravdepodobne patrí medzi takzvané raritné nahrávky. Video vložené z Youtube a preklad textu sú nižšie. Prajem príjemné počúvanie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

I don't do crack, I've never seen cocaine
Nefajčím crack, nikdy som nevidela kokaín
And fortunately I rarely pop an Aspirin when in pain
A našťastie zriedkavo si dávam aspirín keď ma niečo bolí
'Cause I wanna be - of alcohol or any drug at all - completely free
Pretože chcem - od alkoholu alebo akejkoľvek inej drogy - byť kompletne čistá
But I self-medicate with tea
Ale liečim sa čajom
I know just where to go to get my fix
Viem kam ísť, keď chcem dostať dávku
The beverage aisle
Do uličky nápojov
At Starbucks, I confess, I get my kicks
U Starbucksa, priznám sa, tam dostanem po čom túžim
I'm not in denial
Nebudem tajiť
My Oolong heals
Môj Oolong uzdravuje
Your dealer deals for quite a hefty fee
Váš díler predáva za privysokú cenu
So I self-medicate with tea
A tak sa liečim čajom
It's not that I'm not miserable as any old drunk
Nie že by som nebola v takom zlom stave ako nejaký starý opilec
My life is no more bearable than any old junkie
Môj život nie je o nič viac znesiteľný, než život hocakého starého feťáka
I'd jump out a window
Vyskočila by som z okna
Suicide's a sin though
No samovražda je pre mňa hriech
I've found another way
Našla som inú cestu
There's no amount I wouldn't pay
Niet peňazí, ktoré by som za to nezaplatila
To overdose on Earl Grey
Predávkovať sa Earl Grey
Or English Breakfast
Alebo English breakfast
When I'm hopped up on caffeinated Chai
Keď fičím na kofeínovom čaji
I'm feeling the buzz
Cítim sa plná energie
And when you asked if I liked to get high
A ak sa spýtate či by som sa rada nedostala do nálady
I already was
Už som
It's black or green or in-between
Je to čierny alebo zelený alebo niečo medzi tým
Sometimes it looks like weed
Niekedy to vyzerá ako marihuana
But my self-medicating
Ale moja medicína
Improves my mental stating
Zlepšuje môj psychický stav
I don't need to go to rehab
Nepotrebujem ísť na odvykačku
Or to set up a meth lab
Alebo si zriadiť labák na metamfetamíny
I may be a cynic
Možno budem za cynika
But the Betty Ford clinic
Ale ani Klinika Betty Fordovej
Isn't ever gonna break me from my habit of choice
Ma nedonúti zmeniť môj zvyk
It's my opium, my Xanax and it's good for my voice
Je to moje ópium, môj Xanax a je to dobré pre môj hlas
I hope you comprehend my reasoning
Dúfam že chápete tomu zdôvodneniu
Twinings, Liptons, even Celestial Seasonings
Twinings, Liptons, ba aj Celestial Seasonings
Keep your marijuana
Nechajte si marihuanu
I got my own remedy
Ja mám svoju pomoc
I self-medicate with tea
Liečim sa čajom
Boom
Bum
It's chamomile
Je to harmanček
Yeah
Veru tak

Juraj Paškuliak

Juraj Paškuliak

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  224
  •  | 
  • Páči sa:  357x

Pochádzam z Kláštora pod Znievom. Študoval som na Škole úžitkového výtvarníctva v Kremnici. Živím sa výrobou majstrovských sláčikových hudobných nástrojov. Som autorom štyroch zbierok poviedok, ktoré v priebehu rokov 2010 až 2013 boli vydané v knižnej podobe. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťPolitikaNezaradenéPrózaFotografiePoéziaKultúraSúkromnéSpomienky na matku

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu