reklama

Pozor, tu žijú "kresťania"

Jazdím na horskom bicykli. Pred rokmi (v júli 2011) som si urobil výjazd na vrch Vyšehrad v pohorí Žiar.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (96)

Aj napriek tomu, že toto miesto sa nachádza v relatívnej blízkosti môjho bydliska, zvolil som príliš náročnú trasu. Do sedla pod Vyšehradom som dorazil neskoro popoludní, značne vyčerpaný. Bicykel som nechal odložený v sedle a ponáhľal sa hore. Bol som tam po prvý krát, zaujímalo ma, aké výhľady odtiaľ budú. Na vrchole som sa chvíľu zdržal, spravil nejaké fotky a vrátil sa dole. Tam ma čakalo nemilé prekvapenie - keď som prišiel k bicyklu, obidve kolesá na ňom boli prepichnuté.

Na Vyšehrade.
Na Vyšehrade. (zdroj: Juraj Paškuliak)

Je to pekný kopec a výhľad z neho naozaj nádherný. Ale táto nepríjemnosť, mi ho dokonale zhnusila.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chcem ešte zdôrazniť, že som tam neporušil žiadne predpisy - Vyšehrad je verejne prístupný, do sedla pod ním vedú lesné cesty a naň hore, značený turistický chodník.

Krátko nato ako sa to stalo, som o tom napísal na jedno diskusné fórum, ktoré je zamerané na turistiku. Jeden z diskutérov mal podobnú skúsenosť - keď išiel na Vyšehrad s partiou kamarátov, na konci dediny nachádzajúcej sa pod ním (Jasenovo) na nich vykrikoval nejaký ujo, že tam nemajú čo robiť, lebo tie pozemky patria jemu. A vraj tam v ten deň niekto prepichol hubárom plášte na zaparkovaných autách.

Výhľad do Turčianskej kotliny.
Výhľad do Turčianskej kotliny. (zdroj: Juraj Paškuliak)

V posledných rokoch mnohí ľudia u nás dostali strach z moslimov. Boja sa ich dokonca až do takej miery, že sú ochotní podporovať politikov, ktorí vôbec nie sú spôsobilí na riadenie štátu. Je to smutné. Dnešná doba skrátka praje podvodníkom v politike. Môžete byť ten najhorší človek, stačí keď budete hovoriť, akí sú moslimovia nebezpeční a ako sem žiadnych nepustíte - miesto v parlamente máte zaručené.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozmýšľal som, či ten, kto prepichol plášte na mojom bicykli, nebol náhodou moslim. Asi nie. Pochybujem že v Jasenove (alebo niektorej priľahlej dedinke) žijú nejakí moslimovia. Skôr to bol nejaký "kresťan". To je zaujímavé, takže sa máme báť moslimov a pritom skutočným nebezpečenstvom, sú skôr kadejakí "kresťania" medzi nami.

Turistický smerovník a kríž.
Turistický smerovník a kríž. (zdroj: Juraj Paškuliak)

Teraz vysvetlím, prečo som zvolil taký nadpis článku. Na webe o ktorom sa zmieňujem vyššie, som čítal debatu o krížoch na vrcholoch hôr. Zaujal ma príspevok diskutujúceho, ktorý napísal: Že by to bolo niečo ako varovanie? Pozor, tu žijú kresťania! Bol to autentický názor človeka, ktorého identita bola ostatným účastníkom fóra známa. Rozmýšľal som, či na to niečo povedať a ak áno, tak čo. Je to taký názor že... Ehm, dospel som k záveru, že sa k tomu radšej nebudem vyjadrovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj na Vyšehrade je (ako vidno na poslednej fotografii) kríž. Aj na mnohých iných vrchoch sú. Teraz, so svojimi skúsenosťami, keď niekam idem a vidím tam kríž, tak viem že "tam žijú kresťania" a mám si dávať pozor, aby som bicykel nenechával bez dozoru. 

Na záver: Túto tému som spracoval aj v máji 2014, keď som uverejnil článok s názvom Výstup na štít v Západných Tatrách. Vyjadril som sa vtedy trochu inou formou - prostredníctvom fabulácie. Myslím si ale, že to podstatné (pointa príbehu), je zrozumiteľné - staviame kríže na horách a zároveň ľuďom, ktorí nie sú z našej dediny, prepichujeme plášte na bicykloch a autách. To je úbohé, myslím si. Aký je váš názor?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Juraj Paškuliak

Juraj Paškuliak

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  224
  •  | 
  • Páči sa:  356x

Pochádzam z Kláštora pod Znievom. Študoval som na Škole úžitkového výtvarníctva v Kremnici. Živím sa výrobou majstrovských sláčikových hudobných nástrojov. Som autorom štyroch zbierok poviedok, ktoré v priebehu rokov 2010 až 2013 boli vydané v knižnej podobe. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťPolitikaNezaradenéPrózaFotografiePoéziaKultúraSúkromnéSpomienky na matku

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu