reklama

Nepríjemný zážitok v Partizánskom (pokračovanie)

V auguste som uverejnil článok v ktorom som písal o Partizánskom. Konkrétne o ťažkostiach, ktoré som mal, keď som sa chcel dostať z autobusovej stanice na vlakovú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Dával som si otázku, prečo ich nespája podchod. Na moje prekvapenie, od čitateľa som sa dozvedel, že podchod tam je. Tak teda som sa naň bol pozrieť. V nasledujúcich riadkoch popíšem ako to tam vyzerá a doplním to fotografiami.

Keď vystúpim z autobusu, naskytne sa mi takýto pohľad: Na severe stojí továreň. Na južnej strane je cesta, plot a za ním železnica. Smerom na západ je budova autobusovej stanice a za ňou nástupištia. Na opačnej strane, smerom na východ odtiaľ sa nachádza nejaká obchodno-administratívna budova.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Pohľad na továreň.
Pohľad na továreň. (zdroj: Juraj Paškuliak)

Za ňou je podchod. Je priestranný, bezbariérový a relatívne dobre udržiavaný. Ako mínus hodnotím to, že ho z autobusovej stanice nie je vidieť. Vrátil som sa na ňu a obzeral sa okolo seba, snažiac sa uistiť, či predsa len nezbadám nejaké značenie, ktoré by naň upozorňovalo. Nenašiel som nič. Takže buď mám zlý zrak, alebo tam nič nie je. Hlavne že všade sú billboardy a kadejaké reklamné plochy.

Vstup do podchodu.
Vstup do podchodu. (zdroj: Juraj Paškuliak)

V minulom článku som sa zmieňoval aj o insitných maľbách, ktorými bol "ozdobený" plot medzi cestou a železnicou. Začiatkom leta tam boli tri takéto maľby. (Na jednej bola Cibulková, na ďalšej Sagan a na tretej nejaký neidentifikovateľný športovec.) Všimol som si že medzičasom pribudli ďalšie. Niektoré sú hotové, iné rozrobené.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Pohľad na maľby.
Pohľad na maľby. (zdroj: Juraj Paškuliak)

Kto je autorom týchto diel? Prečo sa pod ne nepodpísal? Hanbí sa za svoje "umenie"? Tiež by ma zaujímalo, kto mu zaplatil farbičky. Bolo to mesto? Ak áno, prečo, keď dokáže nájsť peniaze na podporu insitného umenia, nevie zabezpečiť nejaké značenie, ktoré by návštevníkom pomohlo nájsť ten podchod? Či ten je len pre miestnych a cudzí nech sa trápia? Žijeme v dobe, keď ľudia na každom kroku narážajú na množstvo informačného balastu. Prečo však chýbajú informácie, ktoré sú naozaj potrebné? Čo keď nejaký miesta neznalý človek, ponáhľajúci sa na vlak, bude prechádzať cez cestu a zrazí ho pritom auto? Nikoho to nebude trápiť?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Juraj Paškuliak

Juraj Paškuliak

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  224
  •  | 
  • Páči sa:  356x

Pochádzam z Kláštora pod Znievom. Študoval som na Škole úžitkového výtvarníctva v Kremnici. Živím sa výrobou majstrovských sláčikových hudobných nástrojov. Som autorom štyroch zbierok poviedok, ktoré v priebehu rokov 2010 až 2013 boli vydané v knižnej podobe. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťPolitikaNezaradenéPrózaFotografiePoéziaKultúraSúkromnéSpomienky na matku

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu