reklama

So samoobslužnými pokladňami mám zlé skúsenosti

Do predajne Jednota v centre Handlovej pribudli samoobslužné pokladne. Sú to veľké, nemotorné zariadenia, ktoré vyzerajú ako z kybernetického praveku. V obchode zaberajú nemalú časť miesta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Z každej z nich sa neprestajne ozýva nepríjemný hlas, ktorý dáva pokyny: Prosím, oskenujte čiarový kód tovaru. Prosím, položte tovar na váhoskener. Prosím, vložte tovar do odkladacej plochy. Prosím, vložte mince do priehradky na mince alebo priložte kartu. Takto stále dookola. Je to nastavené na neprimerane vysokú hlasitosť. Počuť to po celom obchode. Rozčuľuje to. 

Odkedy sú tam, nie je zriedkavosťou (najmä keď je menej zákazníkov) zažiť takúto situáciu: Máte v košíku tovar, chcete zaplatiť. Zistíte že všetky normálne pokladne sú zatvorené. Predavačky nečinne stoja v hlúčiku obďaleč. Keď sa ich spýtate, prečo žiadna z nich nie je v pokladni, povedia vám že máte ísť k samoobslužnej. Keď vám to nie je po vôli, povedia že si treba "zvyknúť".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Môže sa vám prihodiť aj toto: Obchod je plný. Pri normálnych pokladniach sú dlhé rady. Máte v košíku len zopár vecí, tak sa rozhodnete ísť k samoobslužnej. (Vždy je aspoň jedna voľná, lebo ľudia ich nemajú radi.) Už ste sa pri nich trápili mnoho krát, myslíte si, že už viete "ako na to". Všetko ide dobre, až kým neprídu na rad jabĺčka. Pozeráte na zobrazené druhy ovocia, picháte prstom do umasteného displeja a prechádzate z prvej stránky na druhú, tretiu a potom zase naspäť. Idete si oči vyočiť, ale také aké máte, tam nevidíte.

Samoobslužná pokladňa.
Samoobslužná pokladňa. (zdroj: Juraj Paškuliak)

Kúsok od vás vždy stojí jedna z predavačiek, ktorá na vás po celý čas pozerá. Keď vidí, že máte problém, napokon príde k vám a snaží sa pomôcť. Neúspešne. Postupne privolá ďalšie kolegyne. Stoja tam v skupinke, radia sa, diskutujú, dumajú. Až naveľa ktorási z nich nájde ten druh jabĺk, ktorý by to mal byť. Sláva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potom príde ďalší problém: V jednom mikroténovom vrecúšku máte dva druhy pečiva. Na displeji označíte prvé z nich a vyťukáte počet kusov. Chcete zadať druh a počet kusov druhého, ale nemôžete. Automat vás vyzýva, aby ste vrecko odložili do odkladacieho priestoru. Keď tak urobíte, zariadenie začne signalizovať, že v sáčku toho bolo viac, ako ste uviedli. Zasekli ste sa, neviete ako ďalej. Opäť musí prísť predavačka, vytiahne nejaký kľúčik, niečo tam odomkne a postláča. Potom môžete pokračovať.

Napokon zaplatíte, vezmete si tovar a odchádzate. Ste dokonale otrávený a vyčerpaný. Keby ste vystáli rad v obyčajnej pokladni, ušetrili by ste kopu času a nervov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som sa tetám v obchode na tie nešťastné pokladne sťažoval, všimol som si, že nechcú hovoriť. Vládne tam atmosféra strachu? Boja sa že ich vyhodia z roboty, ak povedia niečo nevhodné?

Ak by som to mohol zhrnúť, tieto zariadenia hodnotím ako ťažkopádne a nepraktické. Ich ovládanie ako neintuitívne a komplikované. Nemám dojem, že by skvalitnili nakupovanie a nie je mi jasné, čo motivovalo toho, kto sa rozhodol ich zadovážiť.

Juraj Paškuliak

Juraj Paškuliak

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  224
  •  | 
  • Páči sa:  356x

Pochádzam z Kláštora pod Znievom. Študoval som na Škole úžitkového výtvarníctva v Kremnici. Živím sa výrobou majstrovských sláčikových hudobných nástrojov. Som autorom štyroch zbierok poviedok, ktoré v priebehu rokov 2010 až 2013 boli vydané v knižnej podobe. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťPolitikaNezaradenéPrózaFotografiePoéziaKultúraSúkromnéSpomienky na matku

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu