reklama

Nepríjemný zážitok v Partizánskom

Často cestujem. Keď idem na väčšie vzdialenosti a čaká ma jeden, alebo viac prestupov, vopred si to naplánujem, aby som sa vyhol stresu. Ale ani to nie je zárukou, že všetko prebehne bez problémov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Stala sa mi takáto vec: Bol som v Zlatých Moravciach. Potreboval som sa dostať do Prievidze. Išiel mi autobus cez Skýcov, do Partizánskeho. Tam som mal prestúpiť na vlak do Prievidze. Na prestup som mal päť minút. Takže super. Neváhal som ani chvíľu, lebo Zlaté Moravce nemajú práve najlepšie spojenie so svetom a ak zmeškáte jeden spoj, môže sa vám stať, že na ďalší budete čakať dlhé hodiny.

Viezol som sa v autobuse, obsadenom prevažne školákmi, do Skýcova. Tam školáci vystúpili a bola krátka prestávka. Potom som v takmer prázdnom vozidle išiel ďalej, až do Partizánskeho. Tam ma čakalo nemilé prekvapenie. Zistil som, že vlaková stanica je síce hneď vedľa autobusovej, ale oddeľuje ich pomerne frekventovaná cesta. Kam som až dovidel, nebol na nej žiadny priechod pre chodcov. Za cestou sa nachádzal dlžizný plot, ktorý sa tiahol do oboch strán. Za plotom boli koľajnice a za nimi stanica. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nikde som nenašiel žiadne značenie, ktoré by mi ukazovalo, kadiaľ mám ísť. Potreboval som stihnúť ten vlak a tak som sa vybral najkratším možným spôsobom. Prešiel som cestu, obišiel plot a preskočil koľajnice. Po prekonaní týchto prekážok som sa napokon dostal do ošumelých priestorov stanice, kde som si zakúpil lístok u nepríjemnej a neochotnej predavačky za okienkom.

Na autobusovej stanici v Partizánskom.
Na autobusovej stanici v Partizánskom. (zdroj: Juraj Paškuliak)

Vlak sa mi podarilo chytiť, lebo meškal. Keby dorazil presne, ušiel by mi pred nosom. Neskôr som si zistil, ako sa dá na železničnú stanicu dostať tak, aby som neprekračoval cestu a koľajnice tam, kde sa to nemá robiť. Je to dosť veľká okľuka. Keby som sa vybral tadiaľ, nemám vôbec šancu to stihnúť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď autobusová a vlaková stanica v Partizánskom stoja vedľa seba, prečo sú ľudia prestupujúci z autobusu na vlak, nútení ísť buď okľukou, alebo, ak to tam nepoznajú (či sa ponáhľajú), riskovať prechádzaním cez cestu a koľajnice?

Prečo je, dostať sa z jedného miesta na druhé, také komplikované? Čo robia kompetentní? Prečo nie sú schopní, postaviť tam napríklad podchod? 

Prečo sa na webe slúžiacom na vyhľadávanie vlakových a autobusových spojení, zobrazujú také prestupy, ktoré nie je možné (alebo len s ťažkosťami) stihnúť?

Juraj Paškuliak

Juraj Paškuliak

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  224
  •  | 
  • Páči sa:  356x

Pochádzam z Kláštora pod Znievom. Študoval som na Škole úžitkového výtvarníctva v Kremnici. Živím sa výrobou majstrovských sláčikových hudobných nástrojov. Som autorom štyroch zbierok poviedok, ktoré v priebehu rokov 2010 až 2013 boli vydané v knižnej podobe. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťPolitikaNezaradenéPrózaFotografiePoéziaKultúraSúkromnéSpomienky na matku

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu