reklama

Dvojdňová túra cez Vtáčnik

Vážení čitatelia, tým z vás, ktorí ste smutní z terajších chladných dní a je vám ľúto za letom, prinášam fotografie z neho. Obrázky sú z pohoria Vtáčnik. Nechýba stručný popis a pridal som aj pár slov o pozitívnom myslení.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Túru začínam v obci Osľany, do ktorej som sa dostal z Partizánskeho. Je predo mnou žlto značená turistická trasa vedúca na hrebeň Vtáčnika. Najzaujímavejšie miesta na nej sú výrazné bralo Žarnov (840 m. n. m.) a skalné mesto Buchlov (1041 m. n. m.).

Prvé výhľady - pohľad na Nitrické vrchy
Prvé výhľady - pohľad na Nitrické vrchy 
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Svižne kráčam a dávam si pozor aby som nezablúdil. Chcem sa čo najskôr dostať na miesto, kde mám ubytovanie. Čaká ma odpočinok v posteli. Teším sa naň. V úrovni služieb pre turistov a dovolenkárov patríme k svetovej špičke. Všetci to o nás vedia.

Na Buchlove
Na Buchlove 
Obrázok blogu
V hotelovej izbe. Na klincoch suším prepotené oblečenie. Jedlo je zavesené mimo dosahu hlodavcov. Za pozornosť stojí vľavo dole na stoličke stojaca, načatá ťapka vodky.
V hotelovej izbe. Na klincoch suším prepotené oblečenie. Jedlo je zavesené mimo dosahu hlodavcov. Za pozornosť stojí vľavo dole na stoličke stojaca, načatá ťapka vodky. 
Na tejto krásnej manželskej posteli som si ustlal
Na tejto krásnej manželskej posteli som si ustlal 
Prebudil som sa do takéhoto nádherného dňa
Prebudil som sa do takéhoto nádherného dňa 
Tu som spal
Tu som spal 

Vydal som sa na druhú etapu túry. Čaká ma cesta po hrebeni, cez skalné mesto Kláštorská skala (1279 m. n. m.), najvyšší bod pohoria – Vtáčnik (1346 m. n. m.) a potom pomalý zostup severnou časťou týchto vrchov. Ciel som si vytýčil v Handlovej.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Na Kláštorskej skale
Na Kláštorskej skale 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Tade som išiel včera
Tade som išiel včera 

V pralese stretávam čriedu divých svíň v počte asi dvadsať kusov. Sú priamo predo mnou, krochkajú a neochotne ustupujú. Idem pomalým tempom a rozmýšľam, kam až ich budem takto pred sebou hnať. Vtom z diaľky pred sebou začujem hlasy oproti idúcich ľudí. Prasatá sú v obkľúčení! Čo sa bude diať?

Našťastie sa nič nestalo – stádo diviakov zmizlo smerom na východ a ja som sa o chvíľu vítal s turistami idúcimi z protismeru. (Mimochodom, boli to jediní ľudia, ktorých som tam počas tých dvoch dní stretol.)

Vtáčnik
Vtáčnik 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Novácke chemické závody
Novácke chemické závody 
Výhľad na sever
Výhľad na sever 

V prírode o všeličom rozmýšľam. Aj keď život nie je vždy ľahký, snažím sa pozitívne myslieť a na veci pozerať s nadhľadom. Teším sa na každý nový deň, dbám o seba, pravidelne športujem. A viem že je to klišé, ale pokúšam sa tešiť z každej maličkosti. Dokáže mi urobiť radosť napríklad, keď si prečítam niečo vtipné a milé, čo ma rozosmeje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Chodníček
Chodníček 

Kráčam vpred a viem, že stále je kam ísť. Vo všetkom sa dá nájsť niečo pekné, vždy je dôvod, prečo žiť. Prajem si, aby čo najviac ľudí myslelo pozitívne.

Juraj Paškuliak

Juraj Paškuliak

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  224
  •  | 
  • Páči sa:  356x

Pochádzam z Kláštora pod Znievom. Študoval som na Škole úžitkového výtvarníctva v Kremnici. Živím sa výrobou majstrovských sláčikových hudobných nástrojov. Som autorom štyroch zbierok poviedok, ktoré v priebehu rokov 2010 až 2013 boli vydané v knižnej podobe. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťPolitikaNezaradenéPrózaFotografiePoéziaKultúraSúkromnéSpomienky na matku

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu