reklama

Moje morské prasiatko

Je to dobré zviera. Má krásny hustý kožúšok, ktorý je z jednej polovice zlatý, z druhej snehobiely. Zlatú srsť na ľavej strane hlavičky má popretkávanú čiernymi chĺpkami, a na ľavej časti ňufáčiku tmavý fliačik. Na bielom brušku má kožušinu jemnejšiu, a je jej vidno pupček. Má nádherné, veľké čierne oči, a v ružovej papuľke ostré zúbky. Vyzerá ako malý zázrak, ktorý na Zem priletel z inej planéty.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Pred rokmi mi kamarát povedal že jeho žena kúpila dve morské prasatá. Vravel že sú perfektné, no zároveň sa sťažoval že tak strašne pýtajú jesť, až by bol niekedy radšej keby ich nemali. Neskôr sa ukázal ďalší problém; hoci si mysleli že obidve morčatá sú samice, vysvitlo že jedno z nich je samec. Teraz riešili dilemu čo s nimi, lebo mladé nechceli, a na to aby ich držali oddelene nemali doma dosť miesta. Kamarát bol z toho veľmi ustarostený, a uvítal keď som sa ponúkol že by som jedno z nich zobral k sebe.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neskôr ma informoval o rozhodnutí rodinnej rady že si môžem vziať samicu, s čím som súhlasil. Tak ju doniesol vo veľkej plastovej krabici, zakúpenej na tento účel v chovateľských potrebách. Bola vystrašená, a pokúšala sa predo mnou zahrabať. Doma som si ju položil do lona, začal hladkať a kŕmiť, aby si privykla. Pestoval som ju na rukách, maznal, a pozoroval ako sa to úbohé zvieratko postupne upokojuje. Toto je dôležité, lebo treba dosiahnuť aby vám morča začalo dôverovať. Vie sa s človekom skamarátiť, a vtedy sa k nemu pritúli.

Obrázok blogu

Jednou z charakteristických vlastností tohto tvora je to že má stále hlad, a jesť pýta nástojčivým kvíkaním. Obyčajne však chce zjesť viac ako potrebuje, a preto ho netreba kŕmiť vždy keď sa toho dožaduje. Schúlené do klbka sa zdá byť malé, ale vie sa natiahnuť ako harmonika. Morčiatko vydáva aj iné zvuky, a vie poriadne blbnúť. Keď sa s ním maznáte, a má vás rado, spokojne mraučí. Vie taktiež priasť podobne ako mačka. Morské prasiatko potrebuje predovšetkým lásku. Preto ho treba brávať na ruky a maznať sa s ním čo najčastejšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zvykol som túto potvoru dávať do postele, čo milovala lebo v perine sa cítila najbezpečnejšie. No postupne bolo posteľné prádlo celé zacikané, a tak to teraz robím tak že ju zvyknem zabaliť do uteráku, čo zbožňuje rovnako. Inak je to zviera lenivé, chce sa v prvom rade napapať, a byť tam kde sa cíti príjemne a dostane pohladenie.

Má päť a pol roka, takže je to už zrelá dáma. Niekedy sa o ňu bojím, lebo morčatá sa vysokého veku nedožívajú, a obávam sa dňa keď umrie. Môže sa to stať aj nečakane, lebo morské prasa má malé telíčko, ktoré rýchlo podľahne chorobe. Už raz bola chorá. Vtedy dva dni nejedla, lebo jej bolo zle keď sa prejedla banánovou šupkou. Akurát nedávno som sa dozvedel, že prasiak, jej kamarát z detstva zomrel, a tak tu ona okrem mňa už nikoho nemá. To bolo pre mňa signálom že sa o ňu musím starať s ešte väčšou pozornosťou, a vážiť si každú chvíľu s mojim malým dobrým zvieratkom.

Juraj Paškuliak

Juraj Paškuliak

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  224
  •  | 
  • Páči sa:  356x

Pochádzam z Kláštora pod Znievom. Študoval som na Škole úžitkového výtvarníctva v Kremnici. Živím sa výrobou majstrovských sláčikových hudobných nástrojov. Som autorom štyroch zbierok poviedok, ktoré v priebehu rokov 2010 až 2013 boli vydané v knižnej podobe. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťPolitikaNezaradenéPrózaFotografiePoéziaKultúraSúkromnéSpomienky na matku

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu