reklama

Preteky traktorov na lazoch

Život na dedine je v podstate jednotvárny. Od pondelka do piatku práca za pásom pre zahraničného investora, večer klobáska a pivko, Farma, Senzi Senzus, Drišľak. Prosto, Istoty. Alebo posedenia v pohostinstve kde sledujeme šport, či konzultujeme o rôznych témach. V sobotu drevo popíliť, porobiť na dome, a v nedeľu ísť do kostola a potom udať suseda že páli lístie na dvore. Slovom nuda. Pre toto je vítané každé spestrenie. Ako teraz keď sa u nás konali Preteky traktorov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Po pešej zóne v meste chodilo auto. Dobrý deň občania, oznamujeme vám že v sobotu sa v našej dedine konajú preteky traktorov. Neváhajte a príďte, okrem skvelej zábavy vám ponúkneme guláš. Nebude chýbať ani tombola. Víťazi dostanú vecné ceny. Potom zaznel nasamplovaný nechutne gýčový ľudovkový motív, auto sa rýchlosťou kroku posunulo o pár metrov ďalej, a všetko sa opakovalo. Chodci si pritískali dlane na uši, a auto chodilo krížom krážom pomedzi nich celý deň, a vyrevúvaním všetkých otravovalo.

Keď nastal deň D, v našej obci zavládol čulý ruch. Prišlo množstvo ľudí z mesta. Na ulici pribudli stánky s občerstvením. Spozoroval som zvýšenú frekvenciu babiek jazdiacich na Libertách s dokonale vzpriameným posedom. Teta Julka sa u mňa zastavila s košíkom hrušiek, a povedala že vraj sa povráva že sem zavíta možno aj premiér! Všetci sú z toho mimoriadne vzrušení.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na obed to začalo. Starosta sa nám najprv prihovoril, a potom odštartoval súťaž, ktorej sa zúčastnili traktoristi z nášho okresu. Stroje sa rozbehli po dráhe. Chalani išli na plný plyn, a za ich kolesami ostávali kúdoly prachu. Chvíľu som to sledoval, no potom som sa musel vrátiť do domu, lebo mi mali opravovať bráničku. Dohodol mi ich kamarát Jožo, lebo boli lacní. Chlapi prišli so zváračkou a začali robiť, no nejako im to nešlo. Jediné čo sa im podarilo bolo vyhodiť poistky. Keď to skúšali znova, zase ich vyhodili. A potom znovu. A zas im to nešlo. Chlapi, takto sa to nedá, veď mi mäso v mrazničke rozmrzne! Keď som odchádzal, na rohy plota okolo bráničky som napísal: pozor tuto na otupenie. Mal som totiž strach aby ich neopatrne rozbrusovačkou nezaoblili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Preteky mali dramatický vývoj. Karči na malotraktore sa blížil ku klopenej zákrute predstavujúcej potenciálne nebezpečenstvo. Zvládol ju skvele. Následne ju prekonal Ďuso na Zetore. Ako tretí sa ku nej priblížil Pišta na podomácky vyrobenom traktore a prevrátil sa v nej. Chlapi sa k nemu zbehli, a vyťahovali ho spod traktora. Bohuš zvládol kritický úsek dobre, a po skoku pristál s traktorom do mláky. Obecenstvo bolo nadšené a povzbudzovalo. Deti mávali a kŕmili sa cukrovou vatou, dospelí jedli langoše alebo klobásu s chlebom. Vedľa mňa sa odohral incident, keď sused Karol po návrate s toalety schytil pod krk kamaráta Joža, zalomcoval ním, a osopil sa na neho: Ty jeden! Vypil si mi pivo!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som sa vrátil do domu skontrolovať priebeh prác, vítal ma Vlado. Pán majster, tie rohy sme karbobrúskou zaoblili, ako ste chceli. Chalani sa snažia navariť pánty, len im nepasujú, lebo tie dvere čo prišli z Poľska sú do opačnej strany. Pozrel som na nich ako sa mocovali s bráničkou. Mali by sme menej mumať a viac robiť povedal jeden z nich. Doma žena zavárala. Išlo jej to dobre. Poistky už viac nevypadli. Keď som vyšiel von, chlapi nešťastne sedeli na dvore. Pán majster, pokazila sa nám zváračka! Tak sme museli ísť do mesta zháňať novú.

Vrátil som sa tesne pred tým ako to skončilo. Chalani túrovali motory. Janči si udržal vedúcu pozíciu, a po dramatickom finiši, keď sa ho pokúsil predbehnúť Paľo, došiel ako prvý do cieľa. Ako tretí skončil Miňo. Víťazi sa postavili na stupienok, a dostali ceny – tašky a športové oblečenie Abibas a Neverest, poukážky na nákup v CBA, a kalkulačky Bang. Potom začal koncert. Vypočuli sme si niekoľko piesní ktoré interpretoval charizmatický Beátius Dyňo. Hudba v štýle normalizačného popu bola pustená na playback, spevák opitý, a úplne sa v nej stratil. Na záver sme sa v dobrej nálade rozišli domov, a dúfame že sa takto stretneme aj na budúci rok.

Juraj Paškuliak

Juraj Paškuliak

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  224
  •  | 
  • Páči sa:  356x

Pochádzam z Kláštora pod Znievom. Študoval som na Škole úžitkového výtvarníctva v Kremnici. Živím sa výrobou majstrovských sláčikových hudobných nástrojov. Som autorom štyroch zbierok poviedok, ktoré v priebehu rokov 2010 až 2013 boli vydané v knižnej podobe. Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťPolitikaNezaradenéPrózaFotografiePoéziaKultúraSúkromnéSpomienky na matku

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu